Dagens ridpass

Idag fick jag rida Bamyl. En maxad d-ponny född 1991. Min lillasyster brukar rida honom rätt mycket, så det skulle bli kul att testa honom.
Först så jobbade vi på fyrkanten och stora volter, bamyl var väldigt ostadig i formen i början, väldigt stel osv. Men det släppte och han blev mjuk efter en kort stund. Då var han super mysig att rida!!
Vi jobbade med skänkelvikningar och tio meters volter mestadels av ridlektionen. Allt flöt på och Bamyl kändes fin. Ibland blir han seg, speciellt i skänkelvikningen. Satt ner ett tag, men fick rida lätt då han blev segare när jag satt ner. Men när jag fick fram honom så lossnade han även mer i handen, och gud vilken känsla! Galopparbetet på volt kändes super!
Sara filmade och fotade med min iphone, så bilder och film kommer inom kort!
Smakprov från idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0