Dagens ridning

Jag har flängt lite hit och dit idag.
Igår var Alex snäll och tog hand om Amoure då jag åkte och träffade en kompis på förmiddagen, sov över hos henne och åkte från henne vid tolv idag. Väl hemma satt jag barnvakt hos grannen innan pappa och jag åkte till stallet.
Jag red ett pass på ridbanan idag, Amoure hade väldigt mycket energi och var ganska ignorant i traven till en början. Bitvis gick han helt okej, men det kändes inte riktigt bra.
När jag började galoppera sedan var han dock hur fin som helst! Galoppen är verkligen det gångart där det är lättast att få igenom honom. Jättehärligt!
Efter galoppen kändes det förstås bättre så jag red på ett tag och avslutade sedan med lite skritt och trav övergångar på halvlånga tyglar vilket gick jättebra!
En bild från första ridpasset :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0