Dagen har varit galen

Alltså regnet, hatar det. Var i skolan på morgonen, slutade klockan tio och åkte till roslagstulls djursjukhus där lollo, min hund röntkades. Hon har två valpisar i magen! Spännande!
Sen hem och vila lite innan stallet. Tog in Yngve och lät honom stå och torka med halsfleece då jag fixade allt annat. Då jag började rida var han lite busig och pigg vilket är kul! Dock kunde han irritera sig på mig ibland och göra något bocksprång men det var lugnt! Dock var han väldigt spänd, rätt så formbar men spänd och det berodde nog på det hemska vädret som varit hela dagen.
Jag tränade mycket att ställa yngve och att han skulle runda sig för skänkeln och inte smita väg i sidvärtsrörelser som han har rätt så enkelt för sig med.
Vi red mycket serpentiner och volter. Även galoppdelen! Allt gick väldigt bra och han kändes väldigt fin. Halterna satt super och Lisa sa att jag skulle stå kvar lite längre och faktiskt visa att han kan sina halter istället för att bara rida fort iväg.
Efter åkte jag tove och natta till tove. Galna tjejer alltså men skriver mer om det senare. Ser ni att vi har en ny header?
Här är en film från idag! Jag som entligen fick mamma att filma oss så fixar hon inte fokusen HAHA åh orkar inte. Men aja det är i alla fall någonting. Tove filmade mig också så hoppas att Tove lägger upp den videon på youtube snart så jag kan lägga upp den HEHE. Snälla?
image description

Kommentarer
Postat av: fanny

vill du göra ett bloglovinbyte? :)

2012-04-21 @ 00:44:09
URL: http://ourweekday.blogg.se/
Postat av: Maja---djurflickorna

Fin häst :D!

2012-04-21 @ 17:31:17
URL: http://djurflickorna.devote.se
Postat av: Martina

Finaste ponnyn i headern! :D

2012-04-21 @ 18:59:29

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0