Dagen

Idag tillbringade jag eftermiddagen i stallet i det härliga vårvädret!
Jag tog in Amoure direkt när jag kom till stallet, gjorde iordning honom i gången. Han var lite nervös men så länge han står där han ska stå är det ju lugnt tycker jag.
Gav oss ut på slingan, skrittade fram och arbetade honom lite i skritten innan jag övergick till traven.
Amoure var ganska spänd i traven, men jag ville inte bråka med honom så jag gick ganska snabbt över till galoppen.
Galopperade ordentligt framåt och lät honom göra av med sin överskottsenergi. Han tyckte det var lika härligt som jag att galoppera på :)
Galopperade drygt ett varv (2 km) i varje galopp och sedan travade jag.
Avslutade med att skutta över terränghindrena på ängen, Amoure hoppade duktigt över utan att tveka på alla hinder och det kändes bra :)
En gammal, ovisad bild. Fotad av Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0