Medryttarponnyer

Nu tänkte jag skriva ett inlägg om alla olika medryttarponnyer jag haft. Fast haha, det är bara två stycken ;)

Prins Bertil ''Berra''
En söt liten shettis som knappt var inriden. Han kunde helt plötsligt få ryck och dra iväg i full galopp. Man kunde fatta galopp och så bockade han av en, eller så tog han bettet och stack, haha riktigt busig! Annars var han väldigt mysig att rykta/mysa med. Hon som ägde honom hade räddat honom från slakt, hon hade fått köpa honom billigt av dom som tänkta slackta honom..





Ååh, jag var ju typ lagom storlek på en shettis då! 

Ben
Som ni kanske vet, så provred jag honom för att ha honom på foder. Men det klickade inte,så vi tog inte honom på foder. Men min kompis, Elin, tog honom på foder och nu har hon köpt honom. Var medryttare på honom i kanske fyra månader(?) I början gick det inte så bra, men efter att vi lärt känna varandra så gick det bättre och bättre för varje gång. Sista gången jag red honom så hade Elin lektion för mig, och då kändes det kanon bra! I ridningen så var han snäll och pålitlig. Och supermysig i hanteringen!

Jag & Ben


Elin & Ben




Kommentarer
Postat av: emma

oj vilken liten sötnos det där var!

2011-09-22 @ 13:36:52
URL: http://islycka.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja, det var verkligen jätteintressant :)

2011-09-22 @ 17:41:00
URL: http://hastligheter.blogg.se/
Postat av: Elin

såå fina natta :D <33

2011-09-22 @ 20:56:58

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0