Idag red Linda och det hände en del

Idag red Linda Yngve, min lilla syster. Hon red lektion för Gun men han visade på att han var halt innan men efter ett tag försvann det. Ska bara rida ut imorgon med Tove.
I morse fick nämligen Yngve sina vaccin mot influensan, botilism och stelkramp. Kanske det hade något med hur han gick idag?
Vaccineringen gick sådär, visade sig att han fick panik då de skulle vaccinera så de fick använda brems på honom och då gick det bra. Jag var inte där alls. Skulle velat vara där men jag blev inte informerad. Mamma blev informerad i stället.
Men nu är det gjort i alla fall. Vet inte vad jag tycker om bremsning. Jag förstår att man gör det för hästens bästa och att den får hästen lugn osv och att de inte känner smärta lika mycket men tycker ändå att hela grejen är läskig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0