Hoppträning

Hoppade för Eva idag, var inte alls speciellt taggad. När vi byggde så gick jag med Space och då gjorde jag mycket lydnad från marken, halter osv. Sen när jag satt upp så gjorde jag halter då också, och mycket avbrott och halvhalter. Hon blev riktigt fin! Galoppen kändes super! 
Vi travade bommar som uppvärmning, som stod så att man red serpentinbågar. Sen höjde Eva till ca 50 och så galopperade vi över dom. Space var riktigt lyhörd och hoppade hinderna jättefint! Efter uppvärmingen så hoppade vi bågar och kombinationer,hon sprang förbi ett hinder i kombinationen två gånger. Men efter det så hoppade hon det fint. I slutet gjorde vi allt till en bana. 
Jag är riktigt förvånad över hur bra hoppningen gick idag. Vi hoppade på det tredelade, och hon lyssnade jättebra på det! Hon var pigg, men absolut inte het. Nu är jag sjuuukt taggad inför hopptävlingen på söndag! :D Här får ni tre bilder från idag.





Dom jag hoppträna med idag. Från vänster, Jag&Space, Johanna&Mary, Linda&Yngve och Moa&Oreo.





Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Undrar bara om du hoppade i dressyrsadeln? Skulle vara intressant att höra varför :)

2011-09-08 @ 07:55:24

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0