Träning 4/10

På kvällens träning jobbade vi vidare med samma sak som sist, att få Amoure att bjuda och söka sig mer neråt, framåt eftersom han gärna går i en hög form.
Gun gav mycket bra tips, vi pratade lite om hur jag ska fortsätta hans utbildning och vad jag ska tänka på när jag rider. Mycket är att han ska bjuda hela tiden, en jämn bjudning så att det inte blir av och på som det kan bli ibland. Sedan ska jag även jobba med att han ska komma ned i en lägre form. Gun sa att jag inte alls behöver oroa mig för att han inte går på tygeln, för det gör han jämt, men han ska bli stadigare och mer bärig samt kunna runda sig lite bättre.
Ska även börja jobba mer med fram och bakdelsvändningar :)
Jätte skönt när man har en tränare som kan ge så vettiga tips!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fiin blogg :)

2011-10-04 @ 20:38:38
URL: http://ourweekday.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0