Min dag!

Åkte till stallet efter skolan och var där runt hav ett. Det spöregnade och Jag sprang ut i hagen och hämtade Yngve för han hade inget täcke på sig.
han verkade super nöjd att få komma in och få ett varmt fleecetäcke på sig och en påse lunchhö. Har nog aldrig sätt honom vara så nöjd. Så medan han mös så mockade jag och gjorde mat. Dock lämnade jag honom själv i boxen under två minuter då jag fyllde höpåsarna. Då blev han jätteledsen ): Dock kom jag in som jultomten med en jättestor påse morötter som vi beställt. Då blev han glad! Men han var väldigt nervös sen, rädd att jag skulle läma honom och att han inte fick äta längre.
-
Sen gick vi ner till ridhuset. Han var väldigt pigg och jag undrade ett tag om det skulle bli för mycket. Men så fort jag satt upp blev han lugn fast med bra energi. Jobbade i skritt först ett helt L:C sen i trav övergångar. Gjorde även några galoppfattningar från skritt men det gick sådär. Han orkade knappt mer än ett språng sen protesterade han mest med små sken lite här och där. Men mycket beröm då han gjorde rätt.
-
En grej han gjorde var att slänga upp huvudet ett par gånger och bli ganska hård vilket jag inte alls gillar. Då höll jag händerna stilla och skänklade på, då gick det oftast över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0