Fråga om kamera

Emelie om <3:
Jättefin blogg och super fina bilder! Vad har ni för kamera/kameror? :)

Svar: Tack så mycket Emelie! Jag fotar med en Nikon D300 och oftast med objektivet Sigma 2.8 70-200 vilket jag tycker är ett riktigt grymt objektiv. Tar suveräna bilder. Använder även mitt Tamron 18-55 2.8

Tycker att de bästa bilderna tas med ett objektiv som har fast bländare, alltså inte rör sig mot ett högre tal då de zoomas in utan stannar på det lägsta som i mitt fall är 2.8
De flesta normala objektiv har så att de rör sig mellan 4,5 till 6 och då blir oftast bilderna mörkare och mindre skarpa men dock kostar de objektiven mindre.



Tack för frågan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0