Dressyrträning 11 oktober

Idag red jag för Gun igen. Idag gjorde jag lite annorlunda och red fram ute, vilket uppskattades :)
Amoure var riktigt pigg så idag lade vi in galopp i början av passet, på fyrkantsspåret och på stor volt. Kändes bra.
Sedan jobbade vi i traven med att få honom att ställa igenom ordentligt och inte skjuta över mig på vänster sida, han har lite svårt att runda sig i höger och försöker komma undan. Men det fick jag igenom bra och sedan arbetade vi med lite raka linjer och liknande, att han ska bjuda även när jag byter sittben och liknande.
Märkte att han blev tröttare ju längre vi red, men han kämpade ändå på. Avslutade med några diagonaler där jag flyttade honom lite för skänkeln precis i slutet. Gick bra även det!
Imorgon ska vi ut och busa, jag slutar 11 så det är super härligt :D Vet dock inte om jag åker hem innan eller hur jag gör. Nu lutar det mot att åka till stallet direkt.
Finaste på Lidens.

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2011-10-11 @ 20:47:06
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0