Dagens ridpass med Yngve

Var ledig idag och åkte till stallet runt två. Mötte upp Johanna i stallet som har D ponnyn Marilyn. Vi och Moa med Oreo red ut en kvart runt sommarhagarna. Yngve var väldigt pigg och trippade fram. Han har gjort de de senaste gångerna ag ridit ut och har ingen lust med det. Vill ha en lugn häst annars är det inte speciellt kul att rida ut själv. Måste bli massor med träning med det.
Vi red sedan i ridhuset i kanske 40 minuter. Tränade mycket skänkelvinking gick jättebra. Dock var han lite slöare idag men inte då farligt. Tränade som vanligt serpentiner och övergångar och det börjar verkligen fungera nu! Tränade även galopp både nedsittande och lättsits. Det konstiga som jag börjat märka nu är att då jag sätter mig ner och trycker på honom samtidigt som jag tar yttertygeln (för att få honom att samla sig) så sparkar han bakut. Och det är inte pga att han busar. Jag funderar på om det kan vara att han har ont eller om han bara protesterar för att han inte har styrkan. Då mamma och Linda galopperar gör han inte så, men de kräver även inget från bakbenen.
Idag hade Yngve sitt nya regntäcke! Han tyckte nog att den var ganska mysig. Den har fleecefodring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0