Veckan

Den här veckan har jag massor med planer med Amoure. Såhär ser veckan ut;
Måndag: Klippning! Amoure ska bli av med sin lurvpäls, får se vad han tycker om det ;)
Tisdag: Dressyrträning för Gun. I ridhuset som vanligt, blir nog lite mer sidförande arbete.
Onsdag: Markarbete för Tusse, i grannstallets ridhus. Spännande!
Torsdag: Vila
Fredag: Uteritt
Lördag: Uteritt
Söndag: Uteritt
Jag vet inte riktigt hur helgen ska se ut men kommer nog rida ut och busa två dagar och sen kanske jag dressyrjobbar honom på någon äng en dag.
Jag tycker att det är jätte viktigt att rida ut ofta och låta hästen sträcka ut i galopp. Självklart ska det inte vara okontrollerat men jag har alltid lagt extra vikt vid att rida ut och låta hästarna sträcka på sig, vilket de (flesta) tycker är jätte roligt! Speciellt viktigt tycker jag det är nu när jag har en ungponny som ska tycka att allt är roligt i så många år till :)
Såhär härligt tycker Amoure det är att sträcka ut i galopp :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0