Tusseträning

Amoure var jätte duktig! Det flög lite bommar och det blev lite missförstånd men överlag gick det riktigt bra. Han var betydligt mer avslappnad än vad jag trodde han skulle vara, eftersom det var nytt ridhus och allt men det gick i alla fall jätte bra!
Framförallt tyckte Tusse mycket om honom. Men hennes första reaktion var ett förvånat "Vad sitter du på för häst?" men hon tyckte om honom, tyckte att han hade en trevlig inställning och var samarbetsvillig.
Vi började med lite travbommar, både på marken och upphöjda. Det gick bra, han hade lite bråttom men slappnade av mer och mer. Sedan hoppade vi lite studs, det blev lite knasigt då han någon gång överhoppade sig på första hindret och då inte hann få upp fossingarna till andra och liknande, men fick några riktigt bra språng där. Sedan hoppade vi även två lite högre kryss, ett med vattenmatta under och den brydde han sig inte om ett enda dugg, den gjordes så småning om till en oxer och han hoppade även det bra.
Tusse verkade tycka att jag red honom bra och att jag i princip ska fortsätta träna på det jag redan gör, alltid roligt att höra :)
En suddig bild, film kommer!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Hellström

ååh, tack eran med (:

2011-11-09 @ 19:57:48
URL: http://rebeccalillylouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0