Ponnyn var bäst idag!

Åkte till stallet ganska tidigt idag, runt 16.00. Det var riktigt skönt att ha allt klart innan middagen. På senaste tiden så har jag åkt till stallet efter middagen och åkt hem vid 21.00 ungefär. Nog om det!

Började med att skritta fram mellan hagarna/ovalen i en kvart. Hon var väldigt taggad och glad. Kanska beror på att hon fick en vilodag igår? Efter att jag skrittat fram red jag in på ridbanan. Jag jobbade länge i skritten och hon blev jättefin! Gjorde massor av skänkelvikningar och små volter. Gjorde sedan samma sak fast i trav. Sen gjorde jag galoppfattningar från skritt och hon var väldigt fin och avslappnad i galoppen. Jobbade på en stor volt i galopp i båda varven. Efter galoppen fick hon skritta lite på lång tygel. Sen jobbade jag med nedsittning i traven. Gjorde halter från trav, från halten fram i trav, halt, osv. Avslutade med att trava på en stor volt med LÅNGA tyglar. Hade kontrollen HELA tiden. Sån häftig känsla! Allt jobb jag lagt ner på Space, och vilken underbar ponny hon blivit :') För någon av er som läser det här så är trava på lång tygel ingenting, men för mig och Space är det stort! Från att skritta på pelham och inte ha kontroll, till att kunna trava på helt långa tyglar på tredelat<3


Bild från idag



Kommentarer
Postat av: Melinda

Nu tycker jag att ni ska svara på frågestunden! ;)

2011-11-09 @ 22:06:49
URL: http://melindashorna.wordpress.com
Postat av: Anonym

När de e mörkt så har man reflexer

2011-11-10 @ 15:00:57

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0