Duktig ponny!

Idag hann jag ut till stallet när det fortfarande var ljust, men då var förstås jägarna ute och sköt... Så jag skrittade och travade fram på lilla ovalen innan jag gick in på ridbanan.
Fokusen idag låg på att Amoure skulle lyssna och vänta på mig, därmed hade jag inga höga krav på form och liknande. Jag började med att jobba lite i traven, att få den någorlunda taktmässig och att han skulle gå dit jag ville. Först försökte han sätta emot lite men gav ganska snabbt upp. Galoppen gick även den bra, lät honom rulla på i galopp i båda varven ett tag och han lyssnade bra. Inga bakutsparkar i fattningarna i alla fall :)
Sedan red jag lite övergångar, trav på kortsidorna och galopp på långsidorna. Jag brydde mig inte så mycket om vilken galopp han fattade. Huvudsaken var att han fattade lugnt och höll galoppen. Kändes bra :)
Avslutade med att skritta ett varv på slingan med Sara och Erin.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0