Dagens träning!

Idag red jag för Gun med Yngvis. Var ganska taggad faktiskt och det gick bra innan träningen med förutom att han sköt upp huvudet så fort han behövde jobba lite.
Vi träna på 10 meters volter idag. Han går suveränt bara jag förbereder honom annars åker huvudet upp. Vi tränade lite skänkelvikning också men det gick väl inte så bra. Jag känner att jag inte riktigt har styrkan att rida honom som jag vill än. Jag måste het enkelt träna mer jag med. Har liksom inte riktigt de muskler jag behöver för att rida just Yngve. Samma sak i galoppen, jag kan inte riktigt omfamna honom, då jag väl gör det så går han super bara det att det är jobbigt. Dessutom är mina stigbyglar helt ojämna fast de är samma hål. Kan inte ändra heller för då är det fortfarande ojämt... jobbigt.
Men det gick ändå väldigt bra idag! Sista halvtimmen flög inte huvudet någon stans och galoppen var jätte fin. Kunde även korta upp honom ordentligt.
Imorgon blir det uteritt igen!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Fina! :)

2011-11-25 @ 10:00:11
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0