Skuttade i ridhuset idag!

Idag såg vi ut såhär när vi skuttade i ridhuset. Invigde JW-schabraket jag köpte i Globen.
Amoure var alldeles lagom att rida, mjuk och fin i kroppen, lugn men ändå med mycket framåtbjudning. Vi hoppade lite olika linjer på upp till 80 cm och han var jätte duktig!
Han bjöd väldigt fint mot alla hinder och sög tag i dem, någon gång ibland kom han lite flackt och drog med sig en bom, dock endast någon gång på ett räcke, men jag vet precis vad jag ska göra för att han inte ska göra så nu.
Det blir lätt att jag ger honom lite för långa tyglar då han vill fram med huvudet, men det är då sprången blir flacka. Annars gick det riktigt bra och han hoppade allt snällt!
Medan vi byggde undan tvingade jag upp Amanda på ryggen så fick hon skritta av honom. Han var så snäll så :)
Glad Amanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0