Ridpass idag!

Framridningen gick faktiskt bra! Han var lite seg men rörde sig trevligt. Sen red jag lektion för Lollo. Vi tränade i början mycket på övergångarna, jag måste driva honom in i dem annars i stället för skritt blir det halt. Sen tränade vi galoppfattningar och det jag blev förvånad över var att han tog min galoppskänkel i det svåra varvet i skritt. Duktig kille!
Galoppen gick super och vi tränade på hur jag ska få honom att inte rusa i galoppen. Han rusar gärna för han tycker det är lite jobbigt att få under benen. Men nu börjar galoppen bli riktigt bra och då måste han inte springa!
Outfit:
Amanda:
Hjälm: John Whitaker
Tröja: Bik Bok
Ridbyxor: Hööks
Ridstövlar: Trento
Yngve:
Sadel: Selleria Equipe
Träns: Lifford Claridge House
Schabrak: Schockemöhle
Lindor: Schockemöhle

Kommentarer
Postat av: anna

hej skulle jätte gärna vilja vet hur man gör galoppombyten skulle inte du kunna skriva lite lätt hur man gör ? :)

2011-12-28 @ 23:16:57
Postat av: elina

fin outfit :)

2011-12-29 @ 00:47:19
URL: http://ponnyhastens.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0