Ridpass & hovis x2

Jag har haft en väldigt hästig förmiddag!
Jag började med utsläpp imorse, och sedan var det första ponny till ridning.
Amoure och jag tog ett pass på slingan, han kändes lite trött men var också på bushumör och ville gärna springa dit han själv ville. Annars var han väldigt mjuk och fin i kroppen, jobbade på fint och jag fick honom att länga ut lite mer på halsen.
'
Nästa ponny till ridning...
Blaize, ett nioårigt haflingersto i c-ponny-size som jag ridit en del för något år sedan. Hon hade tappat en baksko så vi red ett lite lugnare pass på slingan. Hon var väldigt snäll och lyssnade bra :)
'
När jag ridit Amoure märkte jag ju att han tappat en sko... Så den hittade jag när jag red Blaize. Och som tur var kunde vår hovslagare komma och slå på både Amoure och Blaize varsin sko, så det ordnade jag med och kom alltså hem lite senare än tänkt.
<p>Blaizan redo för ridning :D</p>
Blaize innan ridpass för två år sedan

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Fiin blogg! :D

2011-12-28 @ 21:53:23
URL: http://stallss.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0