Dagens dressyrträning

Tränade dressyr för Gun idag, sista träningen innan jullovet.
Idag jobbade vi med skänkelvikning, ställning samt en del med att rida ihop honom i galoppen.
Amoure var jätte duktig! Jag kände att jag kunde komma åt honom under hela passet och verkligen arbeta honom, trots att det var lättare i vänster än i höger varv. Han var väldigt trevlig att rida!
Jag fick tänka mycket på att vinkla upp min högra tumme eftersom jag ibland lyckas lägga ned den handen, vilket jag inte får göra. Men med Gun tjatande blev det förstås bättre.
Jag fick sitta ned mycket i traven under passet, och det är så härligt! Jag har alltid älskat att sitta ned i traven, i dressyren, jag tycker det är mycket enklare att arbeta och komma åt hästen, så jag är så glad att Amoure är tillräckligt stark för att jag ska kunna göra det nu :) Jag blir mycket stabilare i kroppen också när jag sitter ned.
I galoppen är det nu mycket jobb med att stärka honom och göra honom bärigare, men vi tar det lugnt. Jag tycker att vi har kommit en bra bit på vägen men det är också en bra bit kvar.
Vi avslutade med lite övergångar mellan skritt och trav, då var han trött, men gjorde ändå som han skulle :)
Jätte fin var han! Börjar röra sig mycket luftigare i traven och täcka mer mark.


Från första Gun-träningen på Amoure


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0