Min hästhistoria

Nu börjar historian om mig och mitt hästliv! Jag började som sjuåring ute i skånela på en liten ridskola vid namn Norrstjärna! Där red jag i runt två tre år skulle jag tro innan jag började på väsby ridskola med min kompis Tyra. Där fastnade jag direkt för hästen Ozon, bilden nedanför.  


Efter några år kom Nellamy till ridskolan och jag fastade direkt för henne. Hon är en korsning mellan New Forest och Fjording. Henne red jag och hade som favorit tills jag slutade på ridskolan. Jag slutade pga att jag inte lärde 
mig någonting längre och ville gå vidare.



Under sommaren blev jag medryttare på Buckfinder Topstar. Han var på utbildning till ridtravare och jag hjälpte till lite. Till slutet av sommaren kom de förra ägarna helt plötsligt och tog tillbaka honom. Då bestämde min familj oss för att skaffa foderponny.



Vi kollade runt lite överallt. Vi åkte och provred på Karlshem men fastnae inte för något. Till sist åkte vi till Roo Gård där vi hittade Orcus! Och han fick följa med hem. Det var då vi kom till Grana och jag träffade Tove. Orcus och London, Toves förra häst gick tillsammans och blev bästa kompisar! Lärde mig mycket på den envisa ponnyn.

Orcus och kompisarna i hagen!

London och Orcus gillade löshoppning.

Efter ett år med C ponnyn Orcus, åkte han tillbaka vilket jag inte alls ville egentligen. Det blev en deppig sommar men på slutet av sommaren började jag rida Oreo som tog över Orcus box. Det har varit jätte nyttigt och red honom ca ett år! 




Runt Februari kom Nathalie med Space. Några månader senare frågade hon om jag ville hjälpa henne med Space en dag i veckan och det gjorde jag! Att rida Space är inte enkelt, hon är en motsats till Oreo men det lärde jag mig massor på!


Ja och nu den här sommaren bestämde vi oss för att ha en häst på foder, men så blev det inte. när vi kom till Yngve ville vi ha honom direkt och det blev köp! Dock har han inte kommit till Grana än, utan kommer på Onsdag! Spännande, mer kommer sen!


Kommentarer
Postat av: Lina <3

Hej! Jag rider på Roo Gård just nu, och kan hälsa till dig att Orcus mår bra :D om du skulle vara intresserad av att höra det.

Ha det bra! /Kram Lina

2012-01-31 @ 13:58:54
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0