Dagen!

Åkte till stallet vid halv åtta. Träffade Amanda där, så stod och prata med henne ett tag. Längesen jag träffa henne känns det som! Sen hjälpte hon mig o fixa lite saker, som höpåsar, foderburkar. 

Red först på ridbanan i tjugofem minuter trorja, och herreguuud vad fin ponnyn var! :o Hon har gått på pelham i stortsett hela sitt liv, och jag rider henne mestadels på tredelat nu. Och idag red jag på pelham för första gången på väldigt länge, och hon gick jättebra med pelham idag! :') Eftersom jag nu rider på snällare bett, så blir hon liksom mer lyhörd på pelhamet. Övergångarna var klockrena idag! Och när jag rider på ridbanan, så rider Lollo och Linda förbi och frågar om jag ska med dom och klättra i skogen, så jag följer med dom ut en sväng. Haha mindre lyckad ridväg blev det i skogen,hahaha! Avslutade med att trava ett varv på slingan, och sen skritt runt slingan.
Är jättenöjd med ponnyn idag. Hon är en stjärna! ♥

Amanda fotade en bild på Space i hagen idag!
Visst börjar hon bli långhårig? Ska klippa henne på söndag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0